Hente nøkkel

På grunn av koronapandemien er SiO Kundesenter stengt for besøkende. Det betyr at du som skal flytte inn i studentbolig, ikke kan hente nøkler på kundesenteret som normalt.

Vi vil derfor legge nøklene og en lapp med adressen din i en nøkkelboks. Du vil få tilsendt boksnummer, PIN-kode og lokasjon til boksen på e-post senest én virkedag før din innflyttingsdato. Når du har hentet nøklene kan du dra rett til din nye bolig.

Fra kontrakten din starter, har du 14 dager på deg til å hente nøkkelen. Når vi ikke har ordningen med nøkkelbokser gjør du det i kundesenteret i Kristian Ottosens hus, Problemveien 9, på Blindern. Hvis du ikke har anledning til å hente nøkkelen i løpet av 14 dager, må du gi oss beskjed. Hvis du ikke gir oss beskjed, kan du miste boligen.

Hente nøkkel Åråsen Studenthus   

I Åråsen Studenthus får du nøkler på kontoret, som ligger i underetasjen, mandag – fredag mellom kl 14.00 og 15.00. NB! I perioden 3. - 27. juli må nøkkelen hentes i Oslo i henhold til de regler som til enhver tid gjelder der.

Legitimasjon

Ved henting av nøkler, adgangskort eller ved spørsmål om leieforholdet vil du bli bedt om å legitimere deg.

• Pass
• Førerkort utstedt i Norge, Sverige, Danmark og Finland
• Bankkort med bilde og personnummer
• Nasjonalt ID-kort fra Norge, Sverige og Finland
• Europeiske ID-kort fra enkelte land. Se her hvilke ID-kort som er godkjent legitimasjon.

Studentdokumentasjon

Når du skal hente nøkkelen til boligen din må du ha med deg dokumentasjon på at du går på eller har fått plass på en utdanningsinstitusjon som er tilknyttet SiO. Studenter som går eller skal gå på utdanningsinstitusjoner som ikke er medlem hos SiO, vil ikke få flytte inn (hvis ikke annet er avtalt).

Låst deg ute?

Ring til 22 85 32 00. Du kan ringe hele døgnet. I generelle bestemmelser kan du se hvilke priser som gjelder.

Nye nøkler

Har du blitt frastjålet eller mistet nøklene eller adgangskortet ditt, kontakt kundesenteret.

Er det samboeren din som er kontraktsinnehaver?

Har du har mistet nøkkelen din, samboeren din er kontraktsinnehaver og samboeren ikke har mulighet til å hente ny nøkkel i kundesenteret? Du kan få utlevert ny nøkkel i kundesenteret, men du må ha en fullmakt fra samboeren din som er den som er kontraktsinnehaver av boligen.

Fullmakt

Hvis noen andre skal hente nøklene for deg må du sende oss en fullmakt. Du vil få en bekreftelse fra oss når vi har sjekket fullmakten.

Følgende må inkluderes for at fullmakten skal være gyldig:

  • Fullmakten må sendes fra Min side eller din registrerte e-postadresse
  • I emnefeltet, skriv «FULLMAKT»
  • I tekstfeltet må du skrive hva du ønsker å gi fullmakt for, hvem du gir fullmakten til, samt fødselsdatoen på personen du gir fullmakt til
  • Du må legge ved en scannet kopi av din gyldige legitimasjon, for eksempel førerkort, pass eller bankkort med bilde
  • Personen du har gitt fullmakt til må vise sin egne gyldige legitimasjon når de kommer for å hente nøklene dine
  • Dersom du er ny student må du sende oss kopi på at du har søkt skoleplass på en av studiestedene tilknyttet SiO. Har du allerede fått skoleplass må du legge til kopi av opptaksbrevet i fullmakten.
Registrere utflytting/levere nøkler

Registrere utflytting på Min side
Når du flytter ut og er klar til å forlate boligen for siste gang, må du registrere at du har flyttet ut. Gå til Min side –> Her bor jeg -> Registrere utflytting. Registreringen må fullføres innen kl 12.00 den dagen kontrakten din går ut. Når registreringen er fullført, mister du adgang til boligen din umiddelbart, det er derfor viktig at du ikke registrerer utflytting før du faktisk har flyttet ut. Når du har registrert utflytting, leverer du adgangskort og eventuelt vaskekort i boksen merket «Selvbetjent utflytting på Min side». Her finner du boks:

Kringsjå: I passasjen mellom Olav M. Troviks vei 70 og 72
Sogn: Utenfor Sentralverkstedet i Sognsveien 85
Bjølsen: Utenfor vaskeriet i Moldegata 5
Øvrige studenthus: I inngangspartiet i bygget

Levere nøkler
Hvis registrering av utflytting på Min side ikke er tilgjengelig for din bolig, eller du ikke ønsker å bruke tjenesten, må du levere alle nøkler og kort på kundesenteret. Legg alle nøkler og kort i en konvolutt merket med navnet ditt og adressen du har hatt. Hvis du bor i Oslo leverer du konvolutten i kundesenteret innen kl. 12.00 den dagen kontrakten din går ut. Kundesenteret finner du i Kristian Ottosens hus, Problemveien 9, på Blindern. Kommer du utenom åpningstiden, kan du legge nøklene i luken på venstre side av hovedinngangen til senteret.

Hvis du bor på Åråsen, leverer du konvolutten i den hvite postkassen merket SiO i 1. etasje.

Frist for registrering av utflytting/innlevering av nøkler

Registrering av utflytting på Min side må fullføres innen kl. 12.00 den dagen kontrakten din går ut.

Hvis du leverer nøkler og kort i en konvolutt, må konvolutten leveres innen kl 12.00 den dagen kontrakten din går ut.

Hvis du ikke registrerer utflytting på Min side eller leverer konvolutten innen fristen, vil du bli fakturert ekstra kostnader.